Les presents Condicions Generals es troben a disposició dels nostres clients tant en les oficines d'On Up Line Menss, SL., Com a la nostra pàgina web www.upl.cat

1.- ÀMBIT D'APLICACIÓ. Aquestes Condicions Generals s'aplicaran a tots els serveis sol · licitats a On Up Line Menss, SL., Prestats en la seva condició d'Agent de línia marítima, Transitari, comissionista de transport, duanes i Almacenajes, les quals són plenament acceptades pel client en el moment d'ordenar el servei en atenció a la qualitat del mateix.
Així mateix el client accepta que aquestes condicions generals de contractació s'apliquin a qualsevol ordre transmesa ja sigui verbalment, per tèlex / fax, correu electrònic o qualsevol altre mitjà, fins i tot encara que no es faci cap referència específica a aquestes condicions generals de contractació.
Les limitacions econòmiques de responsabilitat legal definides en les clàusules d'aquestes condicions generals de contractació s'apliquen a totes les reclamacions (extrajudicials i / o judicials-civils, penals, administratives o de qualsevol altre ordre) que es puguin seguir davant On Up Line Menss , SL. El client es compromet així mateix a comunicar als tercers que poguessin haver contractat amb ell els serveis que el client subcontracti amb On Up Line Menss, SL. l'existència, vigència, validesa i acceptació de les presents condicions.

2.- ACCEPTACIÓ. El client accepta expressament sotmetre tot servei contractat amb On Up Line Menss, SL. a les presents Condicions Generals.

3.- DEFINICIÓ. On Up Line Menss, SL. (en endavant UPL). - És una empresa que actua com a agent de línia marítima, Transitari o comissionista de transport i Duanes i Almacenajes Com a tal i en virtut d'un mandat exprés rebut d'un tercer (client) i conforme a les instruccions rebudes, assumirà l'organització del transport de mercaderia de conformitat amb les instruccions rebudes del seu client. El transport de mercaderies ho organitzarà mitjançant la contractació de mitjans de transports aliens, podent utilitzar tot tipus de mitjans de transport i subagents, els quals poden ser contractats en nom i representació del client. Així mateix UPL també ofereix altres serveis, com ara despatx de duana, emmagatzematge de mercaderia i logística en general.

Com contraprestació a aquests serveis, UPL girés la corresponent factura al seu client. - Client / Remitent / Carregador / Embarcador (en endavant CLIENT). - Persona física o jurídica que contracta els serveis d'UPL per a l'organització d'un transport de mercaderia d'un lloc a un altre, despatx duaner de la mateixa, emmagatzematge, etc... Com contraprestació als serveis rebuts és la persona directament obligada al pagament de la factura que li sigui girada per UPL, amb independència i sense perjudici dels drets que UPL pogués ostentar davant dels beneficiats pels seus serveis, als quals no es renuncia.

4.- OBLIGACIONS GENERALS DEL CLIENT.
4.1.- El client, i / o, si s'escau, els seus agents o encarregats, garanteixen UPL, l'exactitud de la declaració de les mercaderies pel que fa a les seves característiques, vista general, marques, nombre, quantitat, pes i volum. En tot cas, el client indemnitzarà UPL de totes les pèrdues, danys, avaries, penalitats i / o despeses en què pugui incórrer UPL, com a conseqüència de les inexactituds que sobre aquests aspectes s'han realitzat en la declaració. A més, UPL, es reserva el dret a realitzar, en el moment de recepció de les mercaderies, les reserves que entengui convenients o necessàries.
4.2.- El client, i / o, si s'escau, els seus agents o encarregats, seran responsables de totes les pèrdues, danys, avaries i despeses derivades de l'embalatge inadequat, defectuós o mal empleat de les mercaderies. El client respondrà així mateix dels danys, perjudicis i avaries originats en els equips de manipulació o als mitjans de transport, així com de les despeses que s'ocasionin amb motiu d'un embalatge defectuós o inadequat. En aquest sentit, UPL es reserva el dret a realitzar, en el moment de recepció de les mercaderies, les oportunes reserves respecte de l'embalatge de la mercaderia.
4.3.- El client, i / o, si s'escau, els seus agents o encarregats, estaran obligats a informar prèviament UPL, sobre la naturalesa inflamable, explosiva o perillosa de les mercaderies objecte de transport, emmagatzematge o manipulació, així com de les precaucions excepcionals que, si s'escau, s'hagin d'adoptar. En cas d'omissió o insuficient informació, el client serà responsable dels danys i despeses produïdes en les mercaderies i aquells produïts, directament o indirectament, a UPL per la seva embarcament, emmagatzematge o manipulació. En aquest cas, UPL quedarà facultat per, amb anterioritat a la seva descàrrega, desembarcar, destruir o neutralitzar les mercaderies, sense que el client ni el destinatari de la mercaderia tinguin dret a cap indemnització per aquest concepte.
4.4.- Les garanties i obligacions del client recollides en els punts anteriors s'amplien, en el cas d'enviaments a EUA, als requisits d'informació prèvia i de documentació necessària per a la importació en aquell país que en cada moment es requereixin pel mateix, responent el client de la seva exactitud i puntualitat, fent-se càrrec de totes les despeses, danys i perjudicis puguin derivar del seu incompliment, sense que UPL sigui responsable de les conseqüències derivades de no haver-se pogut informar a la duana nord-americana de la naturalesa del enviament amb l'antelació prescrita o de fallades en la documentació d'importació. En cas d'omissió o insuficient informació, respondrà el client dels perjudicis ocasionats per les mercaderies, tenint UPL dret a reintegrar les despeses que per tal motiu se li causin i quedant exempt de qualsevol responsabilitat si les mercaderies haguessin de ser descarregades, destruïdes o neutralitzades, segons requereixin les circumstàncies i sense que hi hagi cap indemnització al remitent i / o destinatari.

5.- OBLIGACIONS GENERALS UPL.
5.1.- UPL s'obliga a organitzar a la seva pròpia discreció el transport, la manipulació, el transport i l'emmagatzematge de les mercaderies que li siguin confiades, de la manera més apropiada i emprant la deguda diligència, llevat que rebi del client instruccions expresses respecte de la manera d'organitzar qualsevol dels serveis esmentats.
5.2.- Als efectes d'organitzar els serveis descrits en el paràgraf 5.1 anterior, i llevat instrucció en contra del client, UPL podrà seleccionar i contractar a tercers que actuïn en la seva condició de transitaris, transportistes, operadors de magatzem, agents de duanes i altres que requereixi el transport, emmagatzematge, manipulació i lliurament de mercaderies, tots els quals seran considerats agents independents d'UPL. UPL contractarà, en la mesura del possible, la prestació d'aquests serveis amb aquelles companyies o empreses que se sotmetin als convenis internacionals en vigor. Per al cas en què això no fos possible, contractarà amb companyies de reconegut prestigi i solvència.
Les mercaderies seran confiades a aquests tercers subjectes als termes i condicions, com ara limitacions de responsabilitat per perduda, danys, despeses o retard en el lliurament, que s'estableixin en els fulls de ruta, coneixements d'embarcament i rebuts estesos per tals transitaris, transportistes, operadors de magatzem i altres. O bé les contingudes en les normes nacionals o convenis internacionals aplicables.
5.3.- Les cartes de port o coneixements d'embarcament corresponents a l'execució efectiva de tot o part del transport, magatzem o una altra activitat necessària per a l'execució final de la remissió de les mercaderies, estaran disponibles durant la seva total vigència.

6.- LIMITACIÓ DE RESPONSABILITAT.
6.1.- UPL respondrà davant el client únicament per pèrdues i danys de les mercaderies que provinguin de negligència, falta o incompliment de les seves obligacions contractuals. La responsabilitat d'UPL derivada de fets o actes ocorreguts durant l'execució del transport, en cap cas excedirà de la responsabilitat que assumeixen enfront del mateix les companyies de ferrocarrils, de navegació marítima, aèries, de transport per carretera, o qualsevol altre intermediari que intervinguin en el transcurs del transport, d'acord amb les normes i convenis internacionals en vigor i, en concret es regirà:
En el cas de transports terrestres d'àmbit nacional, per les disposicions de la Llei 15/2009 del Contracte de Transport Terrestre de Mercaderies (LCTTM), la Llei 16/1987, de 30 de juliol, d'ordenació dels transports terrestres (LOTT) i el seu Reglament de desenvolupament (ROTT) en vigor a cada moment i que resultin d'aplicació.
En el cas de transports terrestres d'àmbit internacional, per les disposicions del Conveni relatiu al contracte de Transport Internacional de Mercaderies per Carretera (CMR), fet a Ginebra el 19 de maig de 1956.
En el cas de transports marítims, tant nacionals com internacionals, per les disposicions del Conveni Internacional per a la Unificació de certes Regles en matèria de Coneixements d'embarcament, de 25 d'agost de 1924, segons modificacions dels Protocols de 1968 i 1979 ("Regles Hi hagi-Visby ").
En el cas de transports ferroviaris d'àmbit nacional, per les disposicions de la Llei 15/2009 del Contracte de Transport Terrestre de Mercaderies (LCTTM), la Llei 39/2003, de 17 de novembre, del sector ferroviari, i el seu Reglament de desenvolupament i les disposicions de la LOTT, que resultin d'aplicació.
En el cas de transports ferroviaris d'àmbit internacional, per les disposicions del Conveni internacional relatiu als Transports Internacionals per Ferrocarril, fet a Ginebra el 9 de maig de 1980 i l'apèndix B del Conveni ("Conveni CIM-COTIF"), en vigor a cada moment.
En el cas de transports aeris, tant nacionals com internacionals, per les disposicions del Conveni per a la Unificació de certes Regles per al Transport Aeri Internacional, fet en Montreal el 28 de maig de 1999.
En el cas de transport combinat o multimodal cada fase, tram o mode del transport es regirà per la seua norma o conveni internacional respectiu d'acord amb els apartats anteriors i quan no es pugui determinar la fase del trajecte en què van sobrevenir els danys d'acord amb el que estableix a la LCTTM.
La responsabilitat d'UPL per aquest concepte s'entendrà que comença des del moment en què rebi la mercaderia i fins l'efectiva entrega de la mateixa al client, al destinatari o al representant autoritzat de qualsevol d'aquests, o al portador que efectuï el transport de la mercaderia fins a la destinació final. UPL serà responsable únicament pels danys materials causats a la mercaderia, no arribant aquesta responsabilitat en cap cas a perjudicis conseqüencials ni patrimonials
6.2.- La responsabilitat directa o indirecta d'UPL per pèrdues o danys parcials en les mercaderies, queda limitada a les quanties que resultin d'aplicar a cada cas concret els imports que s'indiquen a continuació:
En els transports terrestres dins d'Espanya, s'estarà a la limitació de responsabilitat recollida en l'article 3r del Reglament de la Llei d'Ordenació dels Transports Terrestres (LOTT).
En el cas de transports terrestres internacionals, la quantitat de 8,33 DEG (*) per cada quilogram de pes brut de mercaderia perduda o danyada.
En el cas de transports per mar, la quantitat de 666,67 DEG per embalum o unitat de càrrega oa 2 DEG per cada quilogram de pes brut de mercaderia perduda o danyada, si aquesta quantitat és superior.
En el cas de transports aeris, la quantitat de 17 DEG per cada quilogram de pes brut de mercaderia perduda o danyada.
(*) DEG (Drets Especials de Gir): S'entén per DEG la unitat de compte en els termes en que vingui definida pel Fons Monetari Internacional.
6.3.- En tot cas, la responsabilitat acumulada d'UPL, per pèrdues o danys parcials en les mercaderies té com a límit el valor total de les mercaderies declarat pel client.
6.4.- Per al cas en què UPL fos declarat responsable dels perjudicis ocasionats per la manca de lliurament de les mercaderies dins del termini fixat en la documentació relativa al transport o per qualsevol pèrdua o dany indirecte diferent al de pèrdua o dany en la mercaderia , es limitarà als perjudicis que tal dilació hagués causat sense que en cap cas la seva responsabilitat pugui excedir de la quantia corresponent a la retribució que hagi de pagar en virtut del contracte celebrat amb UPL.
6.5.- Les presents limitacions s'aplicaran a totes les reclamacions que es dirigeixin contra UPL, independentment que la reclamació es fonamenti en la responsabilitat contractual o extracontractual.
6.6.- Quan la responsabilitat derivi de fet o actes ocorreguts durant l'execució del transport, si hi hagués de subrogar-UPL, en cap cas excedirà de la responsabilitat que assumeixen enfront del mateix, les companyies de ferrocarrils, de navegació, aèries, de transport per carretera, de magatzems de dipòsit o qualsevol altre intermediari que intervinguin en el transcurs del transport, d'acord amb les reglamentacions i convenis internacionals en vigor.
6.7.- En tot cas, UPL es reserva el seu dret a repetir contra qualsevol tercer responsable directe de la pèrdua o dany total o parcial en les mercaderies.
6.8.- Qualsevol acció legal contra UPL i / o contra els seus empleats, ja sigui de manera conjunta o individualitzada, per pèrdua o dany en les mercaderies, quedarà subjecta a les limitacions establertes en els paràgrafs anteriors.

7.- EXONERACIÓ DE RESPONSABILITAT.
7.1.- UPL, quedarà exonerat de qualsevol responsabilitat si l'elecció de tercers que actuïn en la seva condició de transportistes, transitaris, operadors de magatzem, agents de duanes i altres que requereixi el transport, emmagatzematge, manipulació i lliurament de les mercaderies, ha tingut lloc de conformitat amb les instruccions rebudes del client. També quedarà exonerat de qualsevol responsabilitat quan les instruccions de transport hagin estat transmeses als tercers subcontractats d'acord amb l'ordre de transport donada pel client. En aquests casos, UPL, podrà renunciar a l'exercici dels seus drets davant aquests tercers cedint a favor del client.
7.2.- UPL, no serà responsable de la pèrdua o dany en la mercaderia, llevat que la pèrdua o dany passi mentre hi estigui sota la custòdia i control d'UPL.
7.3.- UPL no serà responsable si la mercaderia ha estat transportada pel client o el seu representant.
7.4.- UPL no serà responsable de les conseqüències que es derivin en les operacions de càrrega o descàrrega que no hagin estat realitzades per ell.
7.5.- UPL no serà responsable per pèrdua, dany o despeses que es derivin en connexió amb el nombre, contingut, pes, marques o descripció de la mercaderia.
7.6.- UPL no serà responsable de qualsevol pèrdua o despesa en què pugui incórrer el client, com ara pèrdua de beneficis, pèrdua de clients, multes, pèrdues degudes a depreciació o clàusules de penalització, fluctuacions en el canvi de divises, taxes o impostos incrementats per les autoritats, en què pugui incórrer el client en relació amb el transport contractat.
7.7.- UPL tampoc serà responsable de les pèrdues o danys que puguin patir les mercaderies si concorre alguna de les circumstàncies que es detallen a continuació:
Culpa o negligència del client o del seu representant autoritzat.
Embalatge, retolat i estiba defectuosos o l'absència dels mateixos, sempre que no hagi estat UPL l'encarregat d'executar l'embalatge, marcat i estiba de la mercaderia. Així mateix, UPL no serà responsable de l'embalatge de la mercaderia de la qual no pot verificar el contingut.
Guerra, rebel · lió, revolució, insurrecció, usurpació de poder o confiscació, nacionalització o requisició per o sota les ordres d'un Govern o d'una autoritat pública o local.
Vaga, locauts i altres conflictes laborals que afectin a la feina.
Danys causats per energia nuclear.
Desastres naturals.
Força major, d'acord amb el que estableix l'article 1.105 del Codi Civil Espanyol.
Robatori.
Circumstàncies que UPL no hagués pogut evitar i les conseqüències no pogués preveure.
Disminució en volum o pes o de qualsevol altra pèrdua o dany resultant de vicis ocults, naturalesa especial o vici propi de la mercaderia.
Altres causes d'exoneració establertes en els convenis o disposicions legals vigents.

8.- ASSEGURANCES.
8.1.- UPL no assegurarà les pèrdues o danys que puguin ocasionar-se en les mercaderies durant la seva manipulació, emmagatzematge o transport, llevat que el client li instrueixi específicament per escrit. En aquest cas, UPL procedirà a contractar les oportunes assegurances en nom del client actuant en qualitat de Prenedor o agent.
8.2.- En el cas que s'hagi subscrit una cobertura d'assegurança a petició del client, les condicions generals per al transport s'ajustaran a aquelles de la pòlissa que cobreixi el transport i / o emmagatzematge.
8.3.- UPL no es farà responsable de les possibles disputes o reclamacions que puguin sorgir entre el client / embarcador i la companyia d'assegurança contractada, com a conseqüència de l'assegurament de la mercaderia.

9.- PREU.
9.1.- El preu corresponent als transports i altres serveis contractats amb UPL, es fixarà d'acord amb les tarifes vigents en el moment de la contractació i dins els límits que s'hi preveuen. Si no hi tarifes en el moment de la contractació, s'aplicaran els preus usuals o de mercat corresponents al lloc en què es contracti el servei.
9.2.- Les despeses addicionals que es produeixin com a conseqüència de fets o circumstàncies posteriors a la data de contractació o, si escau, a la data d'emissió d'expedició, seran de compte i càrrec del client, sempre que estiguin degudament justificades i no es degui a culpa o negligència d'UPL.
9.3.- El pagament del preu, així com de qualssevol despeses, es realitzarà al comptat, excepte condicions especials prèviament pactades.

10.- RECLAMACIONS.
10.1.- En el moment del lliurament de les mercaderies, els destinataris de verificar les condicions en què es troben les mateixes, així com que la quantitat, nombre i pes dels paquets es corresponen amb les dades consignades en la documentació referent al transport , havent d'informar immediatament a UPL sobre qualsevol defecte o pèrdua aparent en qualsevol peça.
10.2.- En el cas que alguna irregularitat o pèrdua no sigui observada immediatament pel receptor de les mercaderies, aquest haurà de fer constar les seves reserves per escrit dins les 48 hores següents al lliurament de les mercaderies o als termes i condicions assenyalats en les cartes de port, coneixements d'embarcament etc., o si no, en els termes i condicions establerts en els convenis internacionals que regulen la modalitat de transport de què es tracti. En cas contrari perdrà el dret a fer qualsevol reclamació contra UPL.
10.3.- El termini de prescripció, o si escau, la caducitat per iniciar alguna acció contra UPL serà d'1 any a partir de la data de lliurament de la mercaderia al destinatari o bé en el cas d'una pèrdua total, des de la data en què hipotèticament la mercaderia hauria d'haver estat lliurada. No obstant això, la prescripció, o si escau, la caducitat, de les accions derivades de la realització material de les diferents operacions de transport, tindrà lloc en el lapse de temps que assenyalin les cartes de port, coneixements, etc., O si escau, els convenis internacionals que regulen els diferents mitjans de transport, començant a córrer el termini de prescripció en funció del que en tals documents o convenis s'estableixi.
10.4.- En cap cas podrà retenir el pagament de les factures degudes a UPL, incloent costos i despeses, com a conseqüència de demandes o reclamacions derivades de reserves realitzades pel Client per presumptes pèrdues o danys en les mercaderies.

11.- DRET DE RETENCIÓ. Independentment de qualsevol motiu, UPL té dret en general i en particular a retenir la mercaderia transportada de clients que no hagin abonat les quantitats que els siguin degudes en virtut dels serveis que li encomanin. Podrà fer valer aquest dret per qualsevol mitjà que estimi procedent i sigui admissible d'acord amb les lleis. Si les mercaderies es perdessin o destruïssin, UPL tindrà els mateixos drets esmentats anteriorment respecte a les indemnitzacions que siguin satisfetes per les companyies d'assegurances, empreses de transport o altres.

12.- LLEI VIGENT I JURISDICCIÓ. Els serveis prestats per UPL es regiran i interpretaran d'acord amb les lleis espanyoles. Per a qualsevol reclamació, seran competents els Jutjats i Tribunals corresponents a l'oficina d'UPL amb la qual el client hagués contractat el servei.

13.- INDEPENDÈNCIA. Els termes d'aquestes condicions generals de contractació són independents entre si i si alguna part d'aquestes condicions es declarés invàlida o nul · la, això no afectarà la validesa o execució del compliment de cap de les altres parts de les condicions.

ON UP LINE MENSS, SL.